- 0 kr
Allmänt
Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.
Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.
Köpvillkor
För att handla produkter från House of Revolutions webshop krävs det att du fyllt 18 år eller har målsmans tillstånd att beställa från oss. Alla försök till bedrägeri polisanmäls. House of Revolution förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk skada kommer vi att kräva skadestånd.
Betalning & Leverans
Betalning på hemsidan sker via Payson, bankkonto eller swish. Du kan välja att betala med kort eller direkt insättning på vårt Handelsbankskonto. Mer information och villkor vänligen besök
https://Payson
Vi levererar endast inom Sverige. När du lagt varor i varukorgen och går till kassan, framgår vilket betalningssätt som gäller, priserna är inklusive moms. Leverans kommer att ske inom 5-14 dagar såvida det inte framgår vid beställningen att leveranstiden är längre. Väljer du att betala på bankkonto kommer leverans av din vara inte ske förrän din insättning syns på vårt konto (kan ta 3-5 arbetsdagar beroende på bankernas rutiner).
Använder du Payson eller Swish skickas varan endast på måndagar..
Beställningsvaror – Alla varor som inte är lagervaror, räknas som beställningsvaror. Alla leveranstider för beställningsvaror är ungefärligt angivna.
Om du har önskemål om att få din order som är en beställningsvara vid ett specifikt datum så är det viktigt att du meddelar oss detta.
Du har rätt att häva ditt köp om leveranstiden skulle överstiga estimerad leveranstid.
Leverans till övriga länder
Skulle du vara intresserad av att beställa av oss men inte bor i Sverige, vänligen kontakta oss på houseofrevolution@hotmail.com, eller på telefon +46708-79 39 27.
Frakt
Alla beställningar i webshopen som överstiger 1100 kr skickas fraktfritt. Vid övriga beställningar tillkommer en fraktkostnad på 79kr, oavsett hur många varor du köper. Normalt tillkommer inga ytterligare avgifter, men om så är fallet vill det klart framgå under beställningsprocessen.
Våra möbler: fraktkostnader varierar beroende på vilken möbel du köper.
I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.
Alla beställningar skickas med DHL och våra normala leveranstider är 5-14 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgen skickas vanligtvis på måndagen efter. När du gör din beställning skickas dina varor med speditör. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Sverige, såvida inte annat avtalats i förväg.
Om du beställt olika varor samtidigt med olika leveranstider så levererar vi de varor som finns på lager först. Om du önskar få alla varor samtidigt vänligen kontakta oss på mail, info@houseofrevolution.se, eller telefon 0708-79 39 27. Vid leveransförseningar av beställningsvaror meddelas du om detta så snart vi behandlat din order.
Hemleverans
Vi har hemkörning till centrala Karlskrona, Ronneby varje fredagseftermiddag. Om du önskar få dina varor hemkörda (inom centrala Karlskrona och Ronneby) är det viktigt att du kontaktar oss på vår mailadress, info@houseofrevolution.se, Det är viktigt att du uppger från och med vilken tid du kan ta emot varorna samt ditt telefonnummer så att vi kan nå dig inför samt vid leverans.
Transportskador
När du mottagit din vara var vänligen undersök om det är några yttre skador på paketet. Om ditt paket är skadat vid utmätning måste du påpeka detta till ombudet samt anmäla det till oss inom 1-3 dagar. Detta för att vår transportör måste ha blivit informerad inom denna tid. Transportbolaget kräver att vi visar bilder på både emballaget och på själva skadan på varan så ta gärna bilder och skicka till oss via mejl, info@houseofrevolution.se, eller ring oss på telefon 0708-79 39 27 för mer information. Om du skulle upptäcka fel/transportskador efter att du öppnat ditt paket/emballage så ber vi er att meddela oss snarast möjligt.
Vid alla transportskador ber vi er kontakta houseofrevolution@hotmail.com
Ej uthämtade försändelser
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du har 13 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos ombudet innan försändelsen skickas tillbaka till oss. I de fall paket inte hämtas ut och returneras tillbaka till House of Revolution av fraktbolaget, debiteras du en kostnad på 395 kronor inklusive moms. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Ändring av beställning
Du kan göra ändringar i din beställning av lagerförda varor fram till dess att beställningen har effektuerats. Om ändringen godkänns kommer eventuella prisdifferenser att regleras enligt det pris, som gäller vid ändringstidpunkten. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken "Ångerrätt".
Avbeställning
En avbeställning är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från oss. Du kan avbeställa din order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken "Ångerrätt". Företag som avbeställer en specialtillverkad vara måste betala ersättning för havda kostnader fram till avbeställningen samt för utebliven vinst.
Ångerrätt
Vid köp i vår webshop eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit din vara. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan ska vara förpackad i originalemballage. Du får självklart ta upp varan och kontrollera den. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att varan kommer till angiven returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket på uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.
Återbetalning görs normalt inom 1-5 dagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Vänligen kontakta alltid oss innan du returnerar en vara via mail, houseofrevolution@hotmail.com, eller på telefon 0708-79 39 27.
House of Revolution är inte ansvarig för eventuella transportskador vid returer. Skicka därför din retur väl emballerad.
Notera att ångerrätten dock gäller enbart lagervaror, då våra beställningsvaror tillverkas unikt för dig enligt dina önskemål.
Ångerrätten gäller ej företagskunder.
Konsumentverkets blankett för utövande av ångerrätt.
Reklamationer
Alla reklamationer gällande skadade eller felaktiga varor ska anmälas till oss snarast efter mottagen leverans. Ta gärna bilder på skadan som du skickar till oss via mail, info@houseofrevolution. Se,eller ring oss på telefon 0708-79 39 27 för mer information. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny.
Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.
Du ska i så fall reklamera via vår hemsida genom att följa instruktionerna under fliken "Kundtjänst".
Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.
Färger och bilder
Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas på webshopen exakt stämmer överens med verkligheten. Hur färgen återges beror även på din dator och bildskärmens inställningar. Vi kan inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende.
Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför House of revolution rådande såsom exempelvis arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
Vidare tas heller inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. House of Revolution ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå eller som kund själv orsakat.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.